Чи затримується у двомовних дітей розвиток мови? Чи краще спочатку вільно володіти однією мовою? Що насправді означає двомовність?
Дитина-білінгв долає мовний бар’єр з пелюшок, розуміє і говорить відразу на декількох мовах! Це малюк, який з народження або з трохи старшого віку вивчає другу мову на рівні рідної, вчиться не тільки говорити відразу на декількох мовах, але і думати на них.
Якщо ви можете регулярно використовувати більше однієї мови, це робить вас двомовними, навіть якщо ви не двомовні з моменту народження.
Які міфи навколо виховання дітей двома або більше мовами і яка правда?
Деякі люди вважають, що коли з дитиною спілкуються з дитиною двома мовами, вона губиться, тому вони не вивчають жодну мову належним чином і відчувають затримки в розвитку. Дослідження показують, що це неправда. Навіть зовсім маленькі немовлята можуть розрізнити дві мови задовго до того, як вони починають говорити або виробляти слова. Існує кілька досліджень, які дозволяють припустити, що якщо новонароджений піддався дії декількох мов, коли він ще був в утробі матері, ці немовлята з’являються у світі з особливою чутливістю до цих мов. Це неймовірно, правда?!
Батьки турбуються про те, чи зможуть діти відрізнити дві мови, а іноді відкладають вивчення другої мови, доки дитина не буде вільно володіти рідною.
Які переваги двомовності?
1. Однією з мовних переваг є те, що двомовна дитина краще розуміє, як мова працює загалом, а це означає, що їм легше вивчати інші мови.
2. Це також допомагає дітям зрозуміти, що інші люди можуть мати інший погляд. Діти вважають, що вони в центрі світу, коли вони молоді, і вони повинні поступово розуміти, що не кожен може читати їхні думки або бачити те, що вони бачать. Вони повинні розуміти, що можливі й інші перспективи. У багатьох випадках діти-білінгви потрапляють туди раніше, оскільки вони розуміють, що не всі говорять на тих самих мовах, як вони. Вони повинні вибрати правильну мову залежно від того, з ким розмовляють; вони повинні вийти зі своєї двомовності і зрозуміти, що інші люди не такі, як вони. Цікаво, що це відображається поза мовним контекстом; у білінгвальних дітей раніше з’являється розуміння того, що інші люди не схожі на них.
3) Також є переваги в тому, як діти вчаться концентрувати увагу. Коли ви зосереджуєтесь, є речі, які ви повинні відфільтрувати, щоб вони не відволікали вас від своєї мети. Встановлено, що двомовність може вплинути на це, а також посилити можливість переходу від одного завдання до іншого. Отже, всі мови дуже активні в мозку, тому, коли ви вирішили говорити однією, ви активно виключаєте іншу. Такий фокус відбувається в мові, але його наслідки виходять за межі мовної сфери в ситуації, які не є лінгвістичними.
Отже,вибір за батьками: вивчити дитину-білінгва чи розвивати її в іншому напрямку:)